OGÓLNE WARUNKI PRZEWOZU

Firmy  Biuro Usług Turystycznych i Handlowych Trans Europa Piotr Chorzępa z siedzibą w Nienadówce, 36-052 Nienadówka 433, wpisana do ewidencji działalności gospodarczej pod numerem  669, REGON 690269377, NIP 813-101-98-20, telefon +48 17 8532067 (zwaną dalej: Przewoźnikiem) odbywa się zgodnie z następującymi warunkami:

BILET

  • Wykupienie biletu upoważnia do przejazdu autobusem na wyznaczonej trasie, jest równoznaczne z akceptacją "ogólnych warunków przewozu".

  • O ile nie zastrzeżono inaczej, bilet ważny jest 6 miesiący od daty rozpoczęcia pierwszej podróży, co oznacza, że najpóźniej termin wyjazdu w trasę powrotną nie może przekroczyć 6 miesięcy od daty rozpoczęcia pierwszej podróży zapisanej w bilecie.

  • Bilet jest imiennym dokumentem uprawniającym do przejazdu i nie może być odstępowany innej osobie.

  • Przewoźnik nie wystawia duplikatów ani nie zwraca należności za bilety zagubione, skradzione lub zniszczone.

  • Dla uzyskania zniżki wymagane jest przy zakupie przedstawianie stosownego dokumentu uprawniającego do zniżki.

  • Biuro Usług turystycznych i Handlowych Trans Europa Piotr Chorzępa  oraz punkty agencyjne prowadzą przedsprzedaż biletów maksymalnie na 180 dni przed planowaną podróżą.

BAGAŻ

  • Każdemu podróżnemu przysługuje prawo przewozu bagażu w ramach ceny biletu jednej sztuki bagażu o wadze do 25 kg oraz bagażu podręcznego do 5 kg

  • Za każdą dodatkową sztukę bagażu pobierana jest dodatkowa opłata, której wysokość jest określana proporcjonalnie do wielkości i wagi bagażu dodatkowego i jest określana przez obsługę autokaru. Bagaż dodatkowy powinien być zgłoszony w miejscu zakupu biletu, lub telefonicznie do Biura przed wyjazdem.

  • O możliwości zabrania bagażu dodatkowego i jego wielkości każdorazowo decyduje obsługa autokaru, może odmówić w przypadku braku wolnego miejsca na dodatkowe bagaże.

  • Przewoźnik może odmówić zabrania bagażu zawierającego: - substancje zagrażające bezpieczeństwu pasażerów i obsługi autokaru - rzeczy, których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów

  • Odpowiedzialność przewoźnika za bagaż przewożony w lukach bagażowych jest określona do kwoty 400 zł. W przypadku bagażu o większej wartości podróżny winien ubezpieczyć taki bagaż i powinien posiadać przy sobie polisę ubezpieczeniową.

  • Bagaż pozostawiony w autokarze jest przechowywany przez 1 miesiąc na koszt podróżnego.

  • Za rzeczy przewożone poza lukiem bagażowym, bagaż podręczny, dokumenty, biżuteria, gotówka i inne przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności.

  • Przewóz zwierząt ( pies i kot) jest możliwy jedynie z pasażerem po wcześniejszym ustaleniu  i akceptacji z przewoźnikiem

  • Reklamacje dotyczące bagażu przyjmowane są bezpośrednio przez obsługę autokaru wyłącznie w chwili wydania

  • Każdy bagaż w luku jest opisany imieniem i nazwiskiem podróżnego.
     

REZERWACJE, ZMIANY, REKLAMACJE, ZWROTY NALEŻNOŚCI ZA BILET

  • Centralną rezerwację miejsc prowadzi Trans- Europa

  • Rezerwacji powrotu w przypadku biletu typu OPEN należy dokonać nie później niż 14 dni przed planowanym powrotem w miarę wolnych miejsc- nie dokonanie zamknięcia biletu OPEN powoduje jego unieważnienie.

  • Zmiany terminu dokonuje się nie później niż na 1 dzień przed wyjazdem. Bilet ze zmienioną datą wyjazdu nie podlega zwrotowi.

  • Wszystkie zmiany muszą być opisane na bilecie wraz z datą, pieczątką i podpisem osoby, która dokonała zmiany.

  • W przypadku rezygnacji klienta z przejazdu biuro potrąca: 100% ceny biletu - w dniu wyjazdu 50% ceny biletu - od 1 do 3 dni przed terminem wyjazdu 25% ceny biletu - od 3 do 7 dni przed terminem wyjazdu 10 % ceny biletu - od 7 do 10 dni przed terminem wyjazdu Przewoźnik nie zwraca pieniędzy za niewykorzystanie przejazdu powrotnego.

  • Reklamacje, uwagi czy  pytania dotyczące zawartej umowy mogą być składane do Przewoźnika  za pośrednictwem strony internetowej (http://www.trans-europa.pl/ zakładka – kontakt poprzez formularz kontaktowy), telefonicznie  +48 609046084, +48 17 8532067, jak i  za pośrednictwem poczty elektronicznej biuro@trans-europa.pl oraz na piśmie, pod adresem: Biuro Usług Turystycznych i Handlowych Trans Europa Piotr Chorzępa, ul. Mickiewicza 12, 35-064 Rzeszów. Wszelkie reklamacje lub skargi rozpatrywane będą niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania przez Przewoźnika, z zastrzeżeniem sytuacji, w których zaistnieje potrzeba uzyskania dodatkowych wyjaśnień od Pasażera.

PRAWA I OBOWIĄZKI PASAŻERA

  • Pasażer zobowiązany jest do stawienia się na przystanku minimum 30 min. Przed planowanym odjazdem autokaru.

  • Pasażer wsiadając do autokaru ma obowiązek okazać ważny bilet lub potwierdzenie zapłaty w przypadku odbioru biletu w autokarze.

  • Pasażer przed zakupieniem biletu winien zapoznać się z ogólnymi warunkami przewozu.

  • Pasażer zobowiązany jest do przestrzegania wszelkich przepisów celno - dewizowych obowiązujących w poszczególnych państw tranzytowych i docelowych.

  • W autokarach obowiązuje zakaz palenia tytoniu oraz spożywania napojów alkoholowych lub innych środków odurzających ( narkotyków itp.)

  • Pasażerowie proszeni są o podporządkowanie się zarządzeniom obsługi autokaru wynikającym z realizacji obowiązków zapewnienia sprawnego i bezpiecznego przejazdu, a także dbałości o mienie pasażerów i przewoźnika.

  • Pasażer odpowiada finansowo za szkody wyrządzone w autobusie z jego winy do wysokości naprawienia szkody.

  • Pasażer może zmienić miejsce wsiadania lub wysiadania z autobusu, po wcześniejszym zgłoszeniu i akceptacji przewoźnika ( na piśmie).

  • Ewentualne skargi i zażalenia związane z realizacją umowy przewozu przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej do 14 dni od zakończenia podróży.

PRAWA I OBOWIĄZKI PRZEWOŻNIKA

  • Autokar obsługujący linię jest odpowiednio oznaczony tablicą informacyjną.

  • Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w autokarze gdy pasażer: - nie przestrzega warunków umowy o przewóz - znajduje się w stanie nietrzeźwym, pod wpływem narkotyków lub w stanie wskazującym na chorobę zakaźną, - zachowuje się w sposób uciążliwy dla pozostałych pasażerów i obsługi autokaru

  • Przewoźnik ma prawo pozostawienia pasażera na trasie jeżeli nie posiada on wymaganych dokumentów do przekraczania granicy lub nie stosuje się do przepisów celno - dewizowych.

  • Przewoźnik może skrócić czas przyjazdu do miejsc docelowych maksymalnie do 3 godzin przed planowanym przyjazdem, nie zakłócając komfortu podróżnych.

  • Przewoźnik nie odpowiada za przerwy, odwołanie kursów opóźnienia w podróży powstałe z niezależnych od niego przyczyn ( np. żywioły, decyzje wojsk i policji, odprawy graniczne i inne )

  • W szczególnych przypadkach przewoźnik zastrzega sobie prawo zmiany trasy ( np. przeprawy promowej)

  • Na czas podróży pasażer w autobusie ubezpieczony jest przez przewoźnika w ramach obowiązujących ubezpieczeń komunikacyjnych.

ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  • Potrącenie biletu nie stosuje się jeśli Pasażer odstąpi od umowy przewozu  z przyczyn występujących po stronie przewoźnika. Pasażerowi zwraca się cała należnośc zapłaconą za przejazd.

  • Pasażer może odstąpić od umowy  przewozu z przyczyn od niego niezależnych, ( po przesłaniu stosownego potwierdzenia okoliczności  które  spowodowały brak możliwości  skorzystania z przewozu) przysługuje zwrot  należności w całości lub po potrąceniu części należności za  wykorzystany już przejazd.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  • Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do wykonania usługi. Odmówienie podania danych osobowych może skutkować brakiem zgody na świadczenie usług przez firmę BUT i H Trans-Europa Piotr Chorzepa
  • Administratorem danych osobowych jest firma BUT i H Trans-Europa Piotr Chorzępa z siedzibą w Nienadówka 433, która zobowiązuje się chronić dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, a w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  • Pasażer ma prawo do wglądu do treści swoich danych osobowych, ich zmiany, poprawienia i przetwarzania.
  • Zbiory danych osobowych są chronione i zabezpieczone przed nieuprawnionym dostępem.
  • Zakup biletu i przekazanie danych osobowych przez Pasażera jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celu wykonania umowy przewozu.
  • B UT i  H Trans-Europa Piotr Chorzępa  zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz niniejszym Regulaminem, jedynie w zakresie niezbędnym do wykonania zobowiązań i uprawnień wynikających z umowy przewozu. B UT i  H Trans-Europa Piotr Chorzępa  może przetwarzać powierzone mu dane osobowe w formie elektronicznej oraz papierowej.

PFR